الجمعة، أكتوبر 17، 2014

اتجوزى سرطان

هذه المقالة كتبت بسبب مقالة نشرت على اليوم السابع بعنوان (5 اسباب تشجعك للزواج من مواليد برج السرطان) يوم 17/اكتوبر
لازم اكتب ملحوظة هذا المقال به شرح لصفاتى لكن بطريقة كوميدية و من تعامل معى لفترة فسيفهم قصدى،وبخصوص بنات هندسة فهن ملكات بعقلهن لكن انا احب ان اهزر مع البشمهندسات الذين هن فى مكانة عائلتى.


كانت الأسباب التى ذكرها مقال اليوم السابع للزواج من ذكر السرطان:
1-رومانسى و هيجيبلك ورد
2-مستمع جيد..ارغى براحتك
3-السرطان حنين
4-قدمى السبت و هتلاقى الحد
5-سرك فى بير

و طبعا ده مقال راقى و فيه تعزيز لمكانتى (كذكر للسرطان)،و علشان كده قررت اثبتلكم صحة المقال

1-رومانسى و هيجيبلك ورد
علشان انا طالب فى هندسة،فى قسم أقل ما فيه ان الاساطيربتقول عنه(إذا كانت الميكانيكا محمية الذكور فكهربا تجنيد للإناث)،فطبيعى اى فتاة بره الهندسة و طب لازم اكون رومانسى معاها،و بخصوص الورد نظرا للحالة الإقتصادية فغالبا اول جنينة هاخد منها وردتين و ابعتهالها

2-مستمع جيد،ارغى براحتك (يا خسارة فاتتنى ديه فى كيف تتعامل مع المرأة)
طبعاً فى هندسة الدكاترة بتشرح بالساعتين و التلاتة،و احنا ماسكين الموبايل من تحت البنش،الا اول 3 بنشات،و انا كذكر السرطان بقعد فى تانى بنش (اللهم زدنى تواضعا)

3-السرطان حنين

كلام جميل و كلام معقول مقدرش اقول حاجة عنه،و لكن يا صديقى انا فى هندسة و سر جمال أنثى الهندسة هو ....... و لا بلاش،فأكيد لازم اتميز بالرقة و الحنية مع الفتيات لأن دول كائنات نادرة بالنسبة لنا

4-قدمى السبت و هتلاقى الحد
عن نفسى كذكر سرطان،قدمى طبق كشرى او مكرونة بشاميل وهتلاقى اكتر من الحد

5-سرك فى بير

انا كمهندس مؤيد للسنجلة،فلما أقرا الجملة دى لازم اقول:حاسس بمصيبة جايلى،مش كفاية الهندسة،حرام عليكم عايزين تجوزنى وانا لسه متخرجتش

0 comments:

إرسال تعليق