الأربعاء، يوليو 02، 2014

فلنرقص دانص على سلك عريان ج1



ما قبل القصة
ما امامك هى بذرة إنشاء قصة،كل ما اطلبه منك مساعدتى فى تحويلها إلى قصة،على الرغم من مقالاتى لا أستطيع كتابة قصة.

(ما امامك المفروض يكون قصة طويلة،البداية بدأت مع مقالة و قررت امى ان تتعلم تويتر،وقتها طلبت منى مذيعة الغد/شروق علاء ان اكتب قصة طويلة،فملقتش غير فترة الامتحانات اكتب عنها)

بصوت ذكنثورى* ناعم،سألتنى صديقتى المهندسة:هى دى حلها إزاى يا بشمهندس؟؟،فى تلك اللحظة تذكرت انا ليه كنت واقف هنا اساساً..

-قبل شهر و اسبوع قبل تلك المحادثة (اسبوعين قبل بدء امتحانات الفرقة الثانية كهربا باور الشروق)
انا:قررت قرار حاسم ان اقفل النت،فعلشان كده سبت نمرتى فى الفيس و تويتر.
(بعد القرار بخمس دقايق)
انا:ازيكم يا أحلى صحبة؟
اصحابى:عامل إيه يا باشا فى الإمتحانات؟
انا:اهو بحاول ألم فى الدواير المصغرة electronics
اصحابى:ربنا معاك،خش ذاكر
وفاة الأستاذة سالى جناب المشيرة الله يرحمها (ممكن الفاتحة على روحها).

-قبل شهر قبل بدء تلك المحادثة
اصحابى:عامل إيه يا باشا؟؟
انا:برقص دانص على سلك عريان.
اصحابى:ليه كفى الله الشر؟؟
انا:الامتحانات
اصحابى:ااااااااااااااااااه،طب خلى بالك لتقطع الكهربا
انا:متخافوش انا موصل للتيار و مبعملش قفلة
--------------------------------------------------------------------------------
*ذكنثورى::هى فصيلة جديدة ظهرت فى أوساط النساء المصريات خاصة و العربيات عامة و أوضح العالم التشريحى (كرهت الفيزون) أن هذه الفصيلة تبدو كالنساء من الخارج و لكنها تختلف مع الأنثى فى تصرفاتها و صوتها و أكلها للفول و الطعمية و ترتدى الفيزون
و يرجح عالم الأمراض(الفيزون صابنى و رب العرش نجانى)أن سبب صدور تلك الفصيلة هو مرض خبيث ينتقل بين الفتيات الذكنثورين الى فتاة (عمرو دياب/عمرو خالد) و أول إصابة بالمرض كانت مع بداية الموجة التركية و لم يجد له علاجا حتى الأن


يتبع...

0 comments:

إرسال تعليق